Tot 11 juni loopt de 10e editie van de fietspromotiecampagne Met Belgerinkel naar de Winkel. In 2011 staat deze actie in het teken van De Liefde. Liefde voor elkaar, en liefde voor de fiets!
Heb je een romantisch uitje gepland? Fiets nog snel even langs de buurtwinkel of bakker voor een flesje wijn en een peperkoeken haartje om gezellig te kunnen picknicken.
Fietsen en liefde, dat is zoals Romeo en Julia… voor elkaar gemaakt. Het ideale thema dus voor Met Belgerinkel naar de Winkel.
Door deze campagne willen de initiatiefnemers (BBL, UNIZO en CM) iedereen er van overtuigen dat de fiets een gemakkelijk, milieuvriendelijk en gezond alternatief is voor auto.
De picknickponcho
Voor de tiende editie van Met Belgerinkel naar de Winkel heeft modeontwerpster en schilderes Kaat Tilley een unieke poncho ontworpen.
De poncho is waterdicht van buiten om gezellig te schuilen als het regent, en zacht van binnen om gezellig te pauzeren tijdens een fietstocht.
De poncho is verkrijgbaar in 1 maat en heeft een doorsnede van 1m65. Zowel aan de binnen- als aan de buitenkant zijn handvaatjes voorzien om je fietsstuur vast te houden.
Hoe kan je de poncho bemachtigen?
Door al fietsend boodschappen te doen, verzamel je bij de deelnemende handelaars 7 stempels op je spaarkaart en kan je de picknickponcho bestellen voor 25 euro.
Hoe deelnemen?
Vanaf 7 mei 2011 krijg je bij de deelnemende handelaars een spaarkaart. Die handelaars herken je aan de affiche in de etalage, en je vindt ook een lijst met de deelnemende handelaars op de website www.belgerinkel.be/heist-op-den-berg. Bijna 150 handelaars nemen deel in onze gemeente! Voor elk fietsbezoek krijg je een stempel. Door tijdens de campagne zeven stempels te verdienen op je spaarkaart, kan je tegen verminderde prijs een exclusieve picknickponcho ontworpen door Kaat Tilley bestellen. Na het bestellen van je fietstas deponeer je de kaart in de spaardoos op de toonbank. Wil je geen fietstas bestellen, dan kan je je volle spaarkaart direct in de spaardoos steken.
Alle volle spaarkaarten in de spaardozen nemen automatisch deel aan een tombola. Op die manier maak je kans op één van de twee fietsen, picknickponcho’s, waardebons, … die door het gemeentebestuur en de handelaars worden geschonken.
Start van de campagne in Heist-op-den-Berg
Het officiële startschot voor de campagne werd gegeven op maandag 9 mei 2011 tijdens de wekelijkse maandagmarkt. Schepenen Anja Van Dyck, Hans Welters en Carl Verelst openden mee het standje in de Bergstraat ter hoogte van het evenementenplein. Je kon er de sfeer opsnuiven van de campagne, die dit jaar in het teken van de liefde staat en je kon er de prijzen die te winnen zijn eens van dichtbij bekijken. Meer dan 150 mensen lieten er gratis hun fiets graveren door de politie. Onder het motto “Love is in the air” stonden ook de mensen van het fietsatelier klaar om wat extra lucht in de fietsbanden te pompen. Bovendien kreeg iedere bezoeker met de fiets een spaarkaart mét een eerste stempel.